WAAROM DIT BOEKJE?

Omdat alles staat of valt met ‘good hostmanship/ hospitality’

Lekker op een terras zitten of ontspannen uit eten: het zijn de geneugten des levens. Mooi natuurlijk als gasten na het afrekenen met een voldaan gevoel huiswaarts keren. Tevreden over de kwaliteit van het eten en drinken én over de geboden gastvrijheid.

Maar helaas is dat niet altijd het geval. Al is het eten eerlijk, de ambiance gezellig en zijn de drankjes op de juiste temperatuur, dan nóg is succes niet gegarandeerd. Degene die het uitserveert is degene die uiteindelijk moet scoren. Doet ie dat niet, dan is een ontevreden gast het resultaat. Een gemiste kans!

Om binnen 1 uur goed geïnformeerd aan de slag te kunnen!

Zeker in dit digitale tijdperk zijn horecazaken extra kwetsbaar. Negatieve recensies op internet liegen er vaak niet om en blijven tot in lengte van dagen zichtbaar. Daarnaast klinkt de roep om menskracht harder dan ooit. Zowel vaste als tijdelijke medewerkers zijn meer dan welkom. Met name in vakantieperiodes is de druk extra groot. Immers vakanties zorgen voor meer klandizie en dus worden aanvullend tijdelijke krachten ingezet. Maar seizoenskrachten, hoe enthousiast ook, hebben meestal geen binding met het bedrijf. Bovendien hebben ze veelal geen horecavakopleiding genoten. Ze moeten snel aan de slag en er is vaak geen tijd of geld beschikbaar voor speciale trainingen of workshops. Immers de gast wacht al…

Maar het afbreukrisico is hoog! Immers, één persoon kan het bezielende werk van een ondernemer en zijn of haar team in één klap tenietdoen. Vaak omdat men zich simpelweg niet eens bewust is van zijn of haar (non)-verbale gedrag op de werkvloer. Ontzettende zonde en bovenal ook niet nodig.

Om de klanttevredenheid én het werkplezier positief te beïnvloeden

Het boekje Horecageluk helpt om op een eenvoudige, snelle en goedkope manier een bijdrage te leveren aan het verhogen van de klanttevredenheid bij gasten van horeca-gelegenheden. En niet onbelangrijk: zeker ook aan het vergroten van de arbeidsvreugde van de mensen die het werk doen!

Met name de jongere generatie verkiest niet zelden de snelheid en vluchtigheid van het internet en is minder gericht op lezen. De opzet van dit boekje beoogt dan ook de lezer heel snel ‘to the point’ en op plezierige wijze van informatie te voorzien. Het boekje bevat humoristische anekdotes, voorzien van aansprekende illustraties, die de valkuilen op het gebied van klantcontact schetsen. Geschreven in een toegankelijke schrijfstijl. Binnen één uur maakt de lezer op een luchtige maar effectieve manier kennis met de do’s en don’ts.

> Lees verder: Voor wie?

Enthousiast geworden?

‘Wilt u ‘good hostmanship/ hospitality’ razendsnel naar een hoger level tillen?
Bestel Horecageluk online! Wij accepteren betalingen met iDeal en Bancontact.